Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Transition to emission-free personal transportation in the Czech Republic
Kessler, Daniel ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Kmeťková, Diana (oponent)
Jaká je budoucnost elektrických vozidel? Silniční doprava významně přispívá k nežádoucím emisím, které mohou způsobovat zdravotní problémy a poškození životního prostředí. Výměna konvenčních vozidel za vozidla elektrická může být adekvátním řešením. Tato práce si klade za cíl předpovědět míru zavedení osob- ních elektrických vozidel v České republice do roku 2050 s využitím měsíčních údajů z registru vozidel od roku 2009 do roku 2022. Pomocí Bassova modelu difúze odhadujeme parametry inovace a imitace pro předpovídání (prvního) přírůstkového a kumulativního zavedení bateriových elektrických a částečně plug-in hybridních vozidel do roku 2050. Spoléháme na exogenně předdefino- vaný vozový park pro osobní automobily, protože přístup založený na endo- genně determinované zásobě neposkytuje věrohodnou předpověď. Vzhledem k nízké míře zavedení bateriových elektrických vozidel před rokem 2016 zkoumá- me, jak může použití novějších dat nebo kalibrace inovačního parametru zlepšit model předpovědi. Modelujeme také výměny bateriových elektrických vozidel po jejich vyřazení, abychom odvodili celkový počet nových registrací. Další předpovědi se provádějí pro různé velikosti vozového parku a stáří pro vyřazení. Zjistili jsme, že předpověď založená na kalibraci poskytuje větší podíl bateri- ových elektrických...
The impact of electric vehicles on the automobile industry
Pavelková, Adéla ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Žigraiová, Diana (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je identifikovat aktuální a budoucí význam elektrických vozidel. Vedle globální situace zkoumá práce také vývoj v Číně, Evropě, Norsku a Spojených Státech. Ke zjištění budoucí pozice elektrických vozidel na automobilovém průmyslu byla použita analýza trendu a Bassův Model Difúze. Výsledky ukázaly, že v roce 2035 se podíl prodejů elektrických vozidel bude blížit hranici 50 % ve všech analyzovaných oblastí. Výjimkou je Norsko, kde je trh s elektrickými auty již rozvinut. Dále byla použita korelační analýza ke změření vztahu mezi prodeji elektrických vozidel a vozidel se spalovacím motorem. Bylo ukázáno, že korelace je relativně silná se stejným znaménkem. Prodeje jsou ovlivněny podobnými faktory. Navíc byla změřena korelace mezi prodeji elektrických vozidel a cenou benzinu. Koeficient vyšel pozitivně. Nakonec byla aplikovaná regresní analýza k vypočítání křížové elasticity poptávky mezi elektrickými vozidly a vozidly se spalovacím motorem. Bylo dokázáno, že tato vozidla jsou substituty. To znamená, že cena vozidel se spalovacím motorem ovlivňuje prodeje elektrických aut.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.